Willkommen im Forum

Liebe Besucher,
Liebe Devotees,

nach monatelanger intensiver und freudiger Arbeit an dieser Webseite zusammen mit unserer Webdesignerin bin ich sehr glücklich, dass nun alles soweit vollendet ist. Heute am 9.9.2016
ist zudem der Erscheinungstag von Shrimati Radharani, ein äußerst glücksverheißender Tag
für die Premiere unseres Forums und dieser Webseite als Ganzes.

Anstelle von Verhaltensregeln möchte ich einfach alle TeilnehmerInnen höflich darum bitten,
nett zueinander zu sein und auch bei Meinungsverschiedenheiten – die naturgemäß immer irgendwann bei Diskussionen auftreten werden – stets den guten Ton zu wahren.

Ich freue mich auf einen regen Austausch.

Euer Vedanta

Du musst dich anmelden um Beiträge und Themen zu erstellen.

Shri Jiva Gosvami disappearance day

Today (Thursday, 21 December 2017) 409 years ago, in 1608, Shri Jiva Gosvami left his body at the age of 92 years. He is the patron saint of the Jiva Institute for Vaishnava Studies founded by Shri Babaji Maharaja, http://www.jiva.org. He is widely regarded as one of the greatest realized Vaishnava scholars of all times. Shri Babaji Maharaja has made it his life's mission to translate the works of Shri Jiva Gosvami - above all the famous Shat Sandharbas, which encompass the complete science of the Bhakti - and to spread his teachings far and wide for the benefit of all sincere spiritual seekers.

We usually don't celebrate the birthday of a great Vaishnava, because his birthday may theoretically be still determined by his previous karma, but rather his disappearance day, because on this day the Vaishnava is granted for the first time, once and for all, entry into the eternal and blissful world of Vaikuntha (= without fear).

Thank you, thank you, thank you!
A thousand times of thank you
for working hard to teach us
the bhakti science so precious

Dear Jiva Gosvami bless us
to reach Shri Radha Krishna's
lotus feet and service
- eternal love and bliss!

Jai Shri Jiva Gosvami !!!

Jiva Gosvami