Willkommen im Forum

Liebe Besucher,
Liebe Devotees,

nach monatelanger intensiver und freudiger Arbeit an dieser Webseite zusammen mit unserer Webdesignerin bin ich sehr glücklich, dass nun alles soweit vollendet ist. Heute am 9.9.2016
ist zudem der Erscheinungstag von Shrimati Radharani, ein äußerst glücksverheißender Tag
für die Premiere unseres Forums und dieser Webseite als Ganzes.

Anstelle von Verhaltensregeln möchte ich einfach alle TeilnehmerInnen höflich darum bitten,
nett zueinander zu sein und auch bei Meinungsverschiedenheiten – die naturgemäß immer irgendwann bei Diskussionen auftreten werden – stets den guten Ton zu wahren.

Ich freue mich auf einen regen Austausch.

Euer Vedanta

Forum-Breadcrumbs - Du bist hier:ForumEnglish: BhaktiNo Guru needed for Chanting?
Bitte oder Registrieren, um Beiträge und Themen zu erstellen.

No Guru needed for Chanting?

Chanting without Accepting Guru
Q & A with Shri Babaji Maharaja

Question: What happens to a person who chants the mahāmantra but fails to accept a guru in this lifetime? Will he take another birth in a manner that facilitates association with a guru? Or can the person still attain Kṛṣṇa–prema on the strength of the Name? Otherwise, what is meant by “the Name is all powerful”? Is the potency of the Name a function of one’s accepting a guru?

Answer: Although the Name is all-powerful, it does not reveal its power to a person who is not free of offense, niraparādha. There are ten major offenses against Śrī Nāma and one of them is śruti-śāstra-nindanam – criticizing śruti and smṛti. Criticizing śāstra is not just a verbal act; it includes not respecting what is stated in śāstra. Accepting a guru is one of the important instructions of śastra. In Bhakti-rasāmṛta-sindhu, Śrī Rūpa Gosvāmī lists guru-pādāśrayas– accepting a guru – as the primary step on the path of sādhanā bhakti leading to prema. So, if one chants the Name without accepting a guru and avoids offenses, then the Name will guide him to a guru. This is the verdict of Śrī Viśvanātha Cakravartī Ṭhakur in his commentary on the story of Ajāmila in the Bhāgavata. This makes sense if you understand the meaning of Kṛṣṇaprema and its process of attainment.

Reposted by courtesy of jiva.org